torsdag 5 mars 2009

Ungdomar i kris

Det pågår ett krig här (jag är så tacksam för att jag inte är liten längre). Jag äter lunch i samma rum som en bunt gymnasieelever. Bara för att jag är en ansvarsfull vuxen som tar hand om mig själv o tuggar maten ordentligt o inte stressar får jag vara med om en massa spännande saker.

När jag kom med min mat så satt ett bord tjejer o pratade upprört om hurvida någon annan i klassen inte hade nån som helst rätt att bara bestämma vart klassresan skulle gå eller nåt liknande... O hon hade ju så rätt enligt de andra, det var demokrati i sverige osv...

Jag blir ensam en liten stund innan nästa gäng kommer in o börjar micra sina matlådor. Lika upprörda dom, men här gick det i toner som "vem trodde hon att hon var" som kunde förstöra för en hel klass. Hon hade minsann inte varit med o samla in några pengar iaf och dom var fortfarande majoritet o dom ville spendera klasskassan på ovan nämnda utflykt "men nu hade hon ju fått med sig några anhängare".

Jag undrar om dom nånsin kommer iväg på nån klassresa o om dom kommer stå ut med varandra ett år till. Fast detta kanske var sista året å andra sidan, vi kan ju hoppas för deras skull.

Inga kommentarer: